نقش مشاور در ارتقای سلامت جامعه انکارناپذیر است | مردم به مشاوران دارای پروانه تخصصی مراجعه کنند درباره آیت ا... محمدجواد انصاری همدانی، فقیه و عارف معاصر شیعه| در هوای عشق او پر می‌زنم تا عرش اعلی خدا سر کار هم با ما همراه است اهمیت حقوق مردم در قبال یکدیگر در کلام وعاظ| هر چه کنی، به خود کنی خیرین سلامت در حوزه خدمات مشاوره‌ای نقش ویژه‌ای دارند انگیزه‌های بحرانی مردم در مراجعه به مراکز کلینیک و مشاوره در مشهد | مشاوره پیش از ازدواج نیازمند فرهنگ سازی است تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع)
سرخط خبرها

بانک اطلاعاتی امام رضا (ع) درحال جمع‌آوری است| خلق تابلوی «نماز باران» توسط روح‌الامین

  • کد خبر: ۱۱۰۸۱۴
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
بانک اطلاعاتی امام رضا (ع) درحال جمع‌آوری است| خلق تابلوی «نماز باران» توسط روح‌الامین
مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع) از جمع‌آوری بانک اطلاعاتی با موضوع امام رضا (ع) خبر داد و گفت: این کار با همکاری کتاخانه ملی و کتابخانه آستان قدس روضی انجام می‌شود و فاز اول آن هفته آینده رونمایی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست خبری جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) با حضور محمودرضا برازش مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

برازش طی سخنانی با اشاره به اینکه بنیاد امام رضا (ع) ابتدا در قالب جشنواره فعالیت می‌کرد، گفت: حدود ۲۰ سال قبل برنامه مدون و مشخصی برای ایام میلاد امام رضا (ع) وجود نداشت و فعالیت بنیاد با برگزاری جشنواره شعر آغاز شد و در دهمین سالش دولت مصوب کرد که جشنواره یک بنیاد تبدیل شود.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که بنیاد حمایت می‌کند این است که با توجه به فرهنگ و هر استان و با توجه به شرایط و علائق آن استان برنامه‌های فرهنگی و هنری را شناسایی و ضمن حمایت از آن‌ها جشنواره‌های مرتبط را در همان استان برگزار می‌کنیم. مثلاً جشنواره شعر ترکی در استان آذربایجان غربی و جشنواره شعر عربی در خوزستان برگزار می‌شود و یا جشنواره داستان آذری زبان در استان زنجان برگزار می‌شود، به همین صورت همه جشنواره‌ها به استان‌های مرتبط واگذار شده است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) از برگزاری جشنواره با عنوان نامه‌ای به امام رضا (ع) خبر داد و گفت: این جشنواره با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و اختتامیه آن هم روز گذشته در شیراز برگزار شد. همچنین طبق تعاملی که با آستان قدس رضوی خواهیم داشت برنامه اصلی بنیاد در روز میلاد امام رضا (ع) در جوار حرم نورانی این امام عزیز برگزار می‌شود که در آن مسئولان فرهنگی کشور و مسئولان اعتاب مقدس جهان اسلام حضور خواهند داشت و خادمان فرهنگ رضوی در حوزه داخلی و بین‌المللی معرفی و تجلیل می‌شوند.

برازش با اشاره به پیگیری این بنیاد برای تولید آثار در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری با موضوع امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: ما هم‌اکنون در حال تدوین فراز‌هایی از زندگی امام رضا (ع) هستیم که هنرمندان تصویرگر بتوانند آن را به تصویر بکشند، همچنین اثر نماز باران یکی از برنامه‌ها در همین راستا است که هم‌اکنون توسط حسن روح الامین در دست تولید است و یا فصلنامه دیگری هم با عنوان معارف اهل بیت (ع) توسط بنیاد به چاپ می‌رسد.

وی با اشاره به تولید ۵۰۰ کلیپ امام رضایی در ایام کرونا توسط بنیاد گفت: در زمینه ترویج فرهنگ رضوی برنامه‌های مختلفی را داریم به همه استان‌ها اعلام کردیم که شاعران اهل بیت (ع) دعوت شوند و اشعارشان را قرائت کنند، در بخش بین‌الملل هم از شاعران افغان برای ارائه اشعارشان دعوت به عمل آمده است.

برازش ادامه داد: درخصوص تولید محتوا در فضای مجازی حرکت گسترده‌ای را پیش از شیوع کرونا آغاز کردیم و با شیوع کرونا اینکار به اوج خود رسید و محتوای ما در فضای مجازی روزانه بیش از ۱۵۰ هزار بازدید دارند و همچنین آثار هنری تولید شده توسط بنیاد به دیگر نهاد‌ها و سازمان‌ها هم واگذار می‌شود، در این راستا سازمان زیباسازی شهرداری تهران اعلام کرد در یک سال حدود ۲۵۰ تابلوی تولید شده توسط بنیاد را استفاده کرده است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع) از جمع‌آوری بانک اطلاعاتی با موضوع امام رضا (ع) خبر داد و گفت: متأسفانه در این زمینه اطلاعات بسیار پراکنده است و ما کار جمع‌آوری اطلاعات در زمینه‌های مختلف مکتوب تصویر دیگر زمینه‌ها را آغاز کردیم و تاکنون هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار کتاب تهیه شده است و در این زمینه با کتابخانه ملی و کتابخانه آستان قدس رضوی همکاری‌هایی داریم و امیدواریم بتوانیم هفته آینده بخش اول این بانک اطلاعاتی را رونمایی کنیم.

وی با بیان اینکه بودجه بنیاد بسیار محدود است گفت: سال ۹۶ بودجه بنیاد ۷ میلیارد تومان بود و طی ۵ سال این بودجه به ۱۰ میلیارد تومان رسیده یعنی حدود ۳۰ درصد افزایش در حالیکه حقوق کارکنان طی این پنج سال چهار و نیم برابر شده است و ما برای تأمین هزینه‌های فعالیت‌های بنیاد با مشکلات زیادی مواجه هستیم، این را هم بگویم که در مجموعه ما تنها ۲۵ نفر فعالیت می‌کنند و خبرگزاری رضوی را فقط یک نفر می‌گرداند.

برازش با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم رضوی گفت: این جشنواره با کمک سازمان سینمایی سال گذشته در گلستان برگزار شد و هزار اثر هم به جشنواره رسید، اما تلاش ما این است که بتوانیم تولیداتی فاخر در زمینه امام رضا (ع) داشته باشیم و در جلسه با رئیس سازمان سینمایی قرار شد این عزیزان هم به ما کمک کند، البته برای حرکت در تولید آثار فاخر سینمایی به کمک نهاد‌های دیگری مانند آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد هم نیاز داریم، ما هم در حد امکانات و بزاعتمان از تولیدات سینمایی در حوزه امام رضا (ع) حمایت می‌کنیم. در زمینه موسیقی هم تولیداتی که با موضوع امام رضا (ع) باشند مورد حمایت ما قرار می‌گیرند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->